DMP Data Cloud – selvbetjeningsportal

Selvbetjent adgang til databehandling, analyser og specialsegmenterede målgrupper!

“Time to market”, relevans og målretning  er afgørende for resultaterne af din virksomheds taktiske kampagner – det er jeres hverdag, en præmis. Forbrugerne forventer at blive mødt i øjenhøjde, i tråd med deres behov og adfærd. Konkurrenterne har travlt med at komme først i kapløbet om kundernes opmærksomhed, i et marked, som er blevet globalt og digitalt!

Derfor er det afgørende, at kunne reagere hurtigt på en markedsmulighed eller en idé. Det ved vi godt hos DM Partner. Derfor har vi gjort det muligt for vores kunder at få direkte og selvbetjent adgang til et aftalt udvalg fra vores “værktøjskasse” – et udvalg, som tilpasses hver enkelt kundes ønsker og behov.

Værktøjskassen kalder vi DMP Data Cloud, fordi vi har samlet funktionerne i en overskueligt, fanebaseret selvbetjeningsportal “i Skyen” – adgangsstyret med login. I får naturligvis kun adgang til at arbejde med egne data, og samarbejdet er reguleret af en Databehandleraftale, som udstikker rammer og rettigheder. Sikkert og skalerbart.

DMP Data Cloud giver jer adgang til at gennemføre databehandling af højeste kvalitet:

Data uploades til portalen via en klassisk “browser og gennemse” funktion, og så handler det kun om, at vælge den relevante databehandling.

Din virksomheds behov for databehandling vil være styrende for det udvalg af funktioner, I får adgang til. Det gælder naturligvis også skræddersyede funktioner og moduler, udviklet specifikt til jeres virksomhed. Ingen af vores Cloud-løsninger er ens, da alle kunder har særlige behov, som vi imødekommer. Hvis I f.eks. ønsker, at visse funktioner skal køre fuldautomatisk, programmes det ind i portalen.

Herunder følger en liste over de funktioner/moduler, som vi hyppigst inkluderer i kundetilpassede Data Cloud løsninger:

Berigelser:

  • Friske telefonnumre
  • Komplette adresse-oplysninger
  • Robinsonmarkering
  • Betalingsevne
  • Et udvalg af eksterne variable efter nærmere aftale (Danmarks Statistik, OIS/BBR, DMP)
  • Scoreværdier, som f.eks. afspejler i hvor høj grad en forbruger matcher profilen på jeres gode kunderBerigelse af data med:

Datavask

  • Navne- og adresse rens
  • CPR-statusvask
  • Firmavask => påsætning af CVR nummer

Målgrupper

  • Segmentering og selektion af målgrupper til taktiske kampagner, hvor selektionen kan ske med udgangspunkt i teledata, egne kunder, egen permission-base eller lignende bruttopulje
  • Segmenteringen sker på baggrund af foruddefinerede segmenteringsmodeller og scorebånd, ofte baseret på kundeindsigtsanalyser
  • Optælling af potentiale i kundebasen og/eller i markedet – i forhold til en konkret segmentering
  • Modregning af stopfiler
  • Kampagneplanlægning, hvor emnepuljer reserveres til senere udtræk via kalendermodul
  • Ekstra filtrering af brutto-målgrupper ud fra f.eks. geografi, køn, alder, betalingsevne og andre relevante variable
  • Download af puljer til behandling – evt. automatisk overført til eget kampagnesystem eller IvoCampaign, som er Direct Gruppens marketing automation platform

DMP Kundeindsigtsanalyser

  • DMP segment- og profilanalyse
  • DMP responsanalyse
  • Egne skræddersyede versioner af DMP kundeindsigtsanalyser

Uanset hvilken funktion eller analyse du vælger, afvikler portalen opgaven hurtigt sådan, at data og kundeindsigt er klar på få minutter og du kan arbejde videre uden unødig ventetid. Eneste undtagelse er CPR vask, der tager 3-4 dage hos CPR-kontoret.

Hvis din virksomhed ønsker adgang til jeres egen version af DMP Data Cloud, tegner I helt enkelt et abonnement på en løsning, som matcher jeres behov. Baseret på en grundig dialog om jeres ønsker og behov, tilpasser vi portalen til jeres selvbetjente brug. Vi byder ind med stor erfaring om etablering og drift, og styrer projektet i mål.

Læs meget mere om datavask, målgrupper og analyser under “Kompetencer” i topmenuen.

Få mere at vide om DMP Data Cloud

Kontakt Direktør Grethe Fugleholm Berg på gfb@dmpartner.dk eller benyt kontaktformularen nederst på forsiden.
Du kan læse mere om data på bloggen herunder.