Datakilder i DM Partner

Selvom man i en virksomhed ligger inde med rigtig meget viden om sine kunder (både fra diverse transaktionsdata der har været i løbet af kundeforholdet, og fra informationer man har fået indsamlet gennem tiden), så kan det være meget nyttigt at berige med ekstra eksterne variable, såsom hvordan kunderne ser ud ift. bolig, familie, indtægt, beskæftigelse osv. I DM Partner indkøber vi data fra forskellige datakilder, hvor Danmarks Statistik og OIS (ejendomsdata) er to af de helt store og relevante kilder, men vi konstruerer også selv variable når kunder efterspørger helt specifikke detaljer eller sammenhænge, det kan f.eks. være afstand fra en adresse til nærmeste brandstation eller kyst.

Vi bruger selv de eksterne data når vi laver analyser for vores kunder, men de kan også købes ind enkeltvis, f.eks. i forbindelse med at en kundeliste bliver databeriget, sådan at vores kunder selv kan bruge eksterne data til at udvælge målgrupper eller lave analyser kombineret med deres egne transaktionsdata. Mulighederne er mange, så det er altid en god ide at tage en dialog med os, hvis behovet for mere viden og flere data opstår.

Vi vil løbende fortælle om vores variable her i bloggen – både når der kommer nye til, men også om de eksisterende variable som allerede er tilgængelige hos os. Vi har lagt en liste over alle variable ind her på hjemmesiden, som du kan læse ved at gå videre til variabel oversigten.

0 dialog

Hold dig ikke tilbage...

Har du input eller spørgsmål?
Så er det her du kan bidrage.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *