Danskerne har i alt handlet 78 mio. gange på nettet! Høster I frugterne??

Opgørelser fra FDIH og Nets viser, at danskerne har handlet 78 mio. gange på nettet. 54 % af de danske netkunder har handlet mere end 2 gange i løbet af den seneste måned og hver kunde handlede i gennemsnit 3,6 gange i første halvår 2016, hvilket er en stigning fra 3,4 gange i første halvår 2015.

Hvis du ønsker at dykke ned i flere detaljer, kan du her downloade analysen: fdih_ehandelsanalyse_halvaar_2016_light.
Det er spændende læsestof for os, som konverterer en stadigt større andel af forretningen til e-handel. Som analysen viser, er nethandel kommet for at blive! Og mon ikke den digitale julehandel slår alle rekorder igen i år.

Et vækstmarked, som danske e-handel, er som udgangspunkt lukrativt for mange at se nærmere på. Uanset hvilke produkter eller ydelser, I sælger, kan digital markedsføring, salg og levering være adgang til nye målgrupper, nye forretningsmodeller og nye markeder. For de virksomheder, der er vant til at agere taktisk og datadrevet, er tilgangen helt naturlig og oplagt. Hele forretningsmodellen online er nemlig i høj grad datadrevet, og gennem virksomhedens digitale værdikæde skabes og opsamles absurd mange data, der kan bruges til prediktive salgsmodeller og målrettet markedsføring, hvis man forstår at operationalisere data og omsætte viden til konkrete, målrettede aktiviteter.

Hos DM Partner har vi de senere år fået solid erfaring med at operationalisere STORE datamængder for vores kunder. På den baggrund er vi med til at skabe beslutningsstøttende essens i form af indsigt om kunder og potentielle kunders adfærd og profil. Indsigt, som gør det muligt at arbejde målrettet og relevant med segmentering og individualisering af kommunikation og tilbud til de identificerede målgrupper. Herunder arbejdet den benhårde prioritering og allokering af ressourcer med fokus på de mest lukrative kundegrupper.

Står din virksomhed overfor en super travl periode lige nu ? Er der udsigt til “Black Friday”, “Cyber Monday” og julesalget om et øjeblik? Så er det måske ikke tidspunktet, hvor I har tid til at starte store dataindsigtsprojekter op – helt forståeligt. Den gode nyhed i den forbindelse er, at vi hos DM Partner gennem enkel og kortfristet analyse af jeres kunde- og emnedata kan hjælpe jer i gang med at gøre målrettet markedsføring mulig. Vi afdækker på få dage målgrupper i kundebasen, som beskrives og kvantificeres på en måde, som gør det nemt for jer at prioritere og differentiere tilbud og kommunikation. Formålet er naturligvis at optimere konverteringerne fra klik til køb gennem en vedkommende, tilpasset dialog og forskellige salgsvinkler i f.eks. e-mails.

Så tøv ikke – kontakt os for en uforpligtende dialog om, hvordan I allerede nu – op til den måske travleste tid på året – stadig kan komme godt i gang med datadrevet optimering af salg og markedsføring med forbedrede salgsresultater og optimeret ressource-anvendelse som succeskriterium. Vi står klar til at hjælpe jer videre med kort varsel. De store projekter kan vi tale videre om, når udsalget i januar 2017 er vel overstået!

0 dialog

Hold dig ikke tilbage...

Har du input eller spørgsmål?
Så er det her du kan bidrage.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *