Kundeindsigt & Analyse

CRM Analyser, Churn Analyser, Profil- og Segmentanalyser, Responsanalyser, Oplandsanalyser eller Sortiment Analyser!

Vi kombinerer din virksomheds kunde- og transaktionsdata med et væld af markedsdata og variable. Resultatet er unik indsigt i segmenter og markedspotentiale. Udgangspunktet for effektiv hvervning af nye kunder, udvikling og fastholdelse af nuværende kunder og lukrativ winback.

Dialog i øjenhøjde, relevans,  målrettede tilbud og individualiseret, datadrevet kommunikation! Naturligvis reagerer jeres kunder bedst på tilbud og kommunikation, som matcher deres behov og profil. Jo bedre I kender jeres kunder, jo stærkere er jeres udgangspunkt for at imødekomme deres behov og ønsker bedre, end konkurrenten.

Kundeindsigt er super vigtig, og skal være styrende for jeres produktudvikling, salgs- og markedsføringsarbejde. Det gælder sortiment, tilbud, prissætning, kommunikation, medieplanlægning, salgskanaler og opfølgning. Og ikke mindst prioriteringen af ressourcer og fokus på udvikling af de mest attraktive segmenter.

Det er sådan set det samme her hos os – vores kunder er også meget forskellig og har forskellige markedsmæssige udfordringer. Derfor skal det konkrete indhold af de analyser, vi udvikler til jer, altid være baseret på dialog om de forretningsmæssige beslutninger, resultaterne skal underbygge. Skræddersyet til jer, med friske øjne på opgaven hver gang.

Vi hjælper med at gøre BIG DATA til validt og operationelt input til jeres forretningsprocesser. Vi skaber overblik og italesætter den store viden om kunder og markedsforhold, som ligger gemt i jeres kundedatasystemer. Ofte som detaljerede segmentprofiler visualiseret via billeder, geografiske oversigtskort og i tabeller og grafer.  Profilerne er specifikke for netop JERES kundeportefølje. Udviklet til nøje at beskrive i de personer, husstande eller virksomheder, der udgør grundlaget for jeres forretning og fremtidige vækst. Jeres kunder indpasses ikke en foruddefineret, generel klassifikation – vi udvikler en klassifikation specifikt til jeres virksomhed, som beskriver og underbygget de kendetegn, der er helt særlige for netop jeres kunder. “One size fits nobody” – den skræddersyede løsning passer derimod, og skaber et helt unikt udgangspunkt for den dialog, I ønsker at føre med jeres kunder og emner. Det virker – vi ser det igen og igen.

Analyserne udføres af eksperter, som arbejder med bl.a. Decision tree, Logistic Regression, Cluster Analysis, Chi-square test og Prediction modeller. Vi byder ind med mange års erfaring og med stor respekt for jeres forretning. Resultaterne leveres i letlæselige rapporter og fremlægges på møder, hvor vi kobler rådgivning og sparring på processen.

Klik her for at se eksempler på DMP Kundeindsigtsanalyser.

Få mere at vide om vores analyser

Kontakt Direktør Grethe Fugleholm Berg på gfb@dmpartner.dk eller benyt kontaktformularen nederst på forsiden.
Du kan læse mere om analyser på bloggen herunder.